Birthday boy

20 Mrt

Ik schreef het al op Facebook: “Sinds wanneer duurt een verjaardag 3 dagen?”.

Kamiel verjaarde op vrijdag 15 maart. Hij werd ’s ochtends vakkundig wakker gekweeld door mezelf en Marie. We maakten onze eigen versie van ‘in de wei staat een koe’ en hij vond het hilarisch. Chance … binnen een tiental jaar zal hij zich waarschijnlijk nog eens in zijn donsdeken rollen als we dat nog durven 🙂

Moeder had de avond ervoor tot 23.40 u staan zweten boven haar 45 cupcakes. Het bakken was een eitje. Maar het versieren … ik heb vanochtend 7 nieuwe grijze haren ontdekt en ik ben er zeker van dat die vorige donderdagavond hun ontstaan vonden. Ik kocht blauwe suikerpasta en groene rolmarsepein. In mijn hoofd had ik een prachtig beeld van een blauwe fond met een groene 6 erop. Nog redelijk basic vond ik. Niet teveel tralala en blablabla.

De blauwe suikerpasta bleek een succes. Uitrollen, rondjes uitsteken en op de cupcakes leggen. Eitje! De groene rolmarsepein was een ramp! Dat spul plakte aan mijn smetteloos tablet van gladde composiet. Maïzena, arachideolie en andere snel-op-het-internet-opgezochte hulpmiddelen mochten niet baten … het spul plakte overal aan vast en een 6 uitsteken was zelfs niet mogelijk want alles bleef in mijn vormpje steken. Pfffff …. om 23.40 u was mijn kaars deftig uit. Ik smeet de groene smurrie in de vuilnisbak en ging slapen.

De zoon was lichtjes teleurgesteld met zijn blauwe ‘smurfencupcakes’. Ik vertelde hem rustig dat alles altijd in orde komt. Mama zal het wel fixen vriend! Kinderen afgezet op school en mama op weg naar de dichtstbijzijnde Aveve, op zoek naar groene suikerpasta. In ons onooglijk klein buurdorpje vond ik een Aveve en in die Aveve hadden ze zelfs groene suikerpasta! Gered! Snel weer naar huis, spul uitgerold, 45 6-en uitgestoken en netjes op de cupcakes geplakt. Done!

DSC03649

Als ik ooit al een carrière als koekjesfee ambieerde, dan werd die idee met het voorgaande avontuur al snel de kop ingedrukt 🙂

De cupcakes werden op school snel verorberd door de bende 5- en 6-jarigen. En ze waren lekker, zo vertelden ze. Chance …

DSC03655

Zaterdag reden we naar Antwerpen want de birthday boy vroeg al ongeveer 1 jaar om nog eens naar Aquatopia te gaan. Ons laatste bezoek dateerde van april 2012 🙂

Aquatopia is zijn geld meer dan waard. Het is prachtig gedecoreerd, een mooie mix van dieren (zowel waterdieren als bijvoorbeeld leguanen en slangen) en heel leerrijk. Kamiel keek zijn ogen weer uit, alleen de kans om een slang te aaien liet hij aan zich voorbijgaan. Schrikscheet 😉

Na het bezoek aan Aquatopia trokken we naar de Wagamama. Ons favoriete restaurant in Antwerpen! Zalig Oosters …

Zondag was het dan tijd voor het familiefeestje. Weer kadootjes, weer taart …

En eigenlijk duurt zijn verjaardag geen 3 maar 4 dagen want op 6 april vieren hij en Lola hun verjaardag nog eens tijdens het verjaardagsfeestje voor de vriendjes. Thema: cowboys en indianen 🙂

DSC03615

En om te eindigen met een minder grappige noot: zijn racebaan is nog altijd niet aangekomen 😦 De levering is vertraagd en wordt voorzien op 26 maart. Ach ja … dan heeft hij zijn verrassing toch nog voor Pasen 🙂

Eén reactie to “Birthday boy”

  1. Sandra 20 Mrt 13 bij 7:55 pm #

    Amai, coole cowboy!

Geef een reactie

