Bedenksels

10 Feb
  • Het parcours van een mountainbike toertocht loopt door het veld achter onze tuin. Sinds een uurtje komen er regelmatig mountainbikers door het veld gereden. Ik zie de wolken stoom achter hen aan vliegen. En ik vraag me af waarom sommige mensen zich in vriestemperaturen willen afjakkeren op een fiets … Ik verheug me op het warme bad dat ik binnen een paar minuten ga klaarmaken!
  • Waarom is het eten van de Tasty Bowl in Hasselt zo lekker? Oosters, pikant, niet pikant, smaakvol. En waarom smaakt dat begot niet zo lekker als je dat zelf maakt? Telkens een ontgoocheling als ik zo’n gerecht probeer op tafel te toveren. Note to myself: misschien toch eens denken aan een cursus Oosters Koken?
  • Zus down with the flu. En serieus down want ze heeft een serieus hoge pijndrempel en als zij al gaat liggen dan is het echt erg. Ik hoop maar dat ze snel beter is. En ik hoop dat dat vieze beest hier voorbijvliegt. Ik heb al zo van die spierpijnen in mijn benen en polsen, het zal toch niet waar zijn he?
  • En stop met dat zelfbeklag Sabine … ik hoop dat het beest Louis niet te pakken krijgt. Dat zou pas echt een ramp zijn. 4 maanden oud … dat lijfje kan nog niet zo hard vechten tegen de griep.
  • Krokusvakantie. Ben ik de enige die denkt dat de kinderen nog maar net weer naar school gaan na de kerstvakantie?
  • Zo full-time thuis zijn heeft zijn voordelen. Het is hier rustiger, de kinderen genieten ervan dat ze na school zeeën van tijd hebben om huiswerk te maken én nog te ontspannen. En ik geniet ervan dat ik op zondag ook eens kan ontspannen en niet meteen mijn was moet opvouwen en strijken. Dat kan morgen nog 🙂
  • Er zitten hier twee dikke, zwarte merels op ons terras. Ik zie ze hier al een paar maanden rondscharrelen. Ze komen ook heel dicht bij ons raam, iets wat andere vogels niet doen, die hebben blijkbaar meer schrik van ons huis. En ik denk soms dat die merels Marc en Walter zijn. Walter is de echtgenoot van mijn vriendin Inge. Hij stierf bijna 2 jaar geleden. Marc is er al bijna 9 maanden niet meer … Onze beschermengelen(merels)?
  • Als ik 95 jaar ben, kromgebogen in mijn zetel in het rusthuis zit en iemand het liedje van Mario Kart Wii laat horen, dan ben ik er zeker van dat mijn haren nog altijd rechtop gaan staan. Ik hoor ’s nachts zelfs dat ‘gepetschoenkel’!
  • En stop maar weer met dat zelfbeklag Sabine want wie heeft dat spelleke gekocht … juist ja!
  • Mijn bad roept en ik ga niet zuinig zijn met mijn rozenbadschuim van Occitane!
Geef een reactie

