Post-Holiday Stress Disorder

10 Jan

Ja, ik kon geen passende Nederlandse vertaling vinden … 🙂

Mijn kinderen zijn zwaar getraumatiseerd. Ze zijn helemaal van slag na de kerstvakantie. De luie dagen zijn voorbij, weer naar school, weer vroeg opstaan en vroeg naar bed … Ze moeten serieus afkicken! Marie loopt heel emotioneel rond, heeft hoofdpijn, liep al 2 maal met haar voet tegen de deur, zit te treuren boven haar wiskunde huiswerk en is doodmoe. Kamiel zeurt elke avond dat hij de dag erna niet naar school wil en dat hij mij zo gaat missen! Om dan ’s morgens zijn vrolijke zelf te zijn en me zelfs bijna geen kus te geven als hij de speelplaats oprent!

En ik? Ik ben heeeeeel blij dat ze weer naar school gaan! Een beetje discipline en structuur, het kan geen kwaad! De vakantiedagen waren heel rumoerig. Er werd veel ruzie gemaakt (meestal tijdens het wii-en), ze gingen weer veel te laat naar bed (en dat geeft vooral bij Marie nogal ‘ambetante’ buien) en ze hebben 2 weken heel onregelmatig gegeten. En dat laat zich nu voelen: ‘Wij willen geen bokes!’.

Ik zie mijn kinderen doodgraag maar na 2 weken vakantie was ik wel toe aan vakantie 🙂

2 Reacties to “Post-Holiday Stress Disorder”

  1. Eilish 10 Jan 13 bij 2:10 pm #

    Begrijpelijk !
    De eerste dag na een schoolvakantie vind ik het altijd vreemd stil in huis, maar die stilte kan zo een deugd doen ! Om maar niet te spreken over het feit dat mijn huis veel netter blijft, ze maken op een avond nu eenmaal niet zoveel rommel als op een ganse dag.

  2. Els 10 Jan 13 bij 10:17 pm #

    Oh boy, hier serieus van hetzelfde! Alweer 🙂
    Elke dag gezeur, vooral rond dat slapengaan. En zoon met zijn getreuzel rond het huiswerk. Na een huiswerk-luwe periode bij de interimaris is het nu weer business als usual en dat valt zoon natuurlijk zwaar tegen. Net heeft hij voorbij zijn slaaptijd gewerkt en dus begon de zus te melken dat haar slaaptijd dan ook maar moest opschuiven. Ge kunt het u wel voorstellen zeker… Waar is de tijd dat ik nog een verhaaltje mocht gaan voorlezen en ze braaf hun oogskes dichtdeden na de nodige knuffels?

Geef een reactie

