Kaboutertjes

19 Sep

Ik denk dat ze mijn adres niet hebben, die kaboutertjes. “‘Welke kaboutertjes?”, hoor ik u vragen. Ah ja, die kaboutertjes, die ’s nachts stilletjes de huizen binnenglippen en dan de mensen helpen. Wasgoed opvouwen, afwasmachine leegmaken, speelgoed opruimen, stofzuigen met hun mini-stofzuigertjes … Ik denk dat ze dus niet weten waar ik woon. Spijtig …

Elke ochtend hoop ik dat ze geweest zijn en dat die 4 wasmanden ineens leeg zijn, dat het wasgoed mooi ligt te stralen in de kasten en dat mijn huis blinkt van onder tot boven. Ik besef nu dat je als alleenstaande ouder met 2 kinderen jezelf niet in 2 kan delen. Ik geef de kinderen zoveel mogelijk exclusieve aandacht, help met huiswerk, sta als voetbalmama langs de zijlijn en zorg voor rustige avondmomenten na een drukke schooldag. Maar dat betekent dat het huishouden geen exclusieve aandacht krijgt en dat hier het een en ander blijft liggen. En al zegt iedereen dat je je daar niet schuldig over moet voelen en dat dat perfect normaal is, toch voel ik me daar slecht bij. Want ik heb het toch zo graag allemaal netjes en opgeruimd! Dat zit in mijn genen 😉

En daarom heb ik een beslissing genomen: vanaf 1 oktober ga ik minder werken. Zodat ik de rommel in mijn huis en in mijn hoofd beter kan aanpakken. Zodat ik mijn kinderen nog meer exclusieve aandacht kan geven en zodat ik mezelf misschien ook een beetje exclusieve aandacht kan gunnen … Want met een rustig en gezond hoofd kan je alles beter aan. En ik moet jammergenoeg een heleboel aan kunnen. Dus … nog anderhalve week stress en hectische toestanden en dan hopelijk wat meer rust en kalmte. Een zen hoofd, een zen huis en zenne kinderen 🙂

En dan moet ik tenminste die kaboutertjes niet achternalopen he 🙂

4 Reacties to “Kaboutertjes”

  1. Eilish 19 Sep 12 bij 1:28 pm #

    Groot gelijk ! En zeker die exclusieve aandacht voor jezelf niet vergeten, je moet inderdaad genoeg aankunnen, dus verdien je dat dubbel en dik !

  2. buddykids 20 Sep 12 bij 5:48 pm #

    Goed nieuws ! Zet er lekker de rem op en Geniet er van (met een grote G) !

    Ik begrijp je helemaal. Hier wil manlief dat ik weer FT aan het werk ga binnenkort, maar ik krijg het nu al benauwd van het gestress, geregel, de chaos in huis en hoofd … (om nog maar te zwijgen van wat voor uitwerking dat heeft op de kinderen)

  3. Els 20 Sep 12 bij 6:19 pm #

    Ooh, dat komt helemaal in orde met die aandacht voor jezelf. Wij gaan die samen lekker opsouperen af en toe ;-)))

  4. petra 21 Sep 12 bij 11:08 am #

    werk ook parttime om de nodige “kabouters” te helpen met het huishouden, en m’n kids met taxi spelen, huiswerk, ed.toch zo af en toe MEtime mis ik, vandaar dat ik maandelijks een avondje door de week iets ga eten/drinken met vriendinnen (bij deze je mag me altijd bellen/mailen/sms’en),

Geef een reactie

