Meter(ke)

15 Mei

En toen vertelde mijn zus dat ze zwanger was. Als ze mij ooit vragen waar ik op dat moment was en wat ik deed, zal het een weinig spectaculair antwoord zijn: “Ik zat aan tafel met een weerbarstige dochter die weigerde haar huiswerk te maken”. Ik was volledig van de kaart. Mijn kleine zus die zwanger was. Ze ging een baby krijgen! Ik wilde het meteen aan iedereen vertellen maar hield me aan de geheimhouding die zusjelief van me eiste. Ze was amper 9 weken zwanger en wilde toch nog even wachten met het heuglijke nieuws de wereld in te gooien.

Ik dacht aan vroegere tijden. Mijn zus en ik hadden soms niet de beste verstandhouding, om het lichtjes uit te drukken. Zij was nogal dominant, zelfs al was ze 5 jaar jonger dan mij. Toen ze heel klein was resulteerde dat in bijten en pitsen en dan achter de deur gaan staan lachen als ik ging uithuilen bij onze mama. Het tij keerde toen Marc in het vizier kwam. Plots kwam daar zo’n kerel haar zus weghalen, dat vond ze helemaal niet kunnen! Beetje bij beetje begonnen we mekaar te begrijpen, onze relatie werd ‘zachter’. En nu hebben we een prima verstandhouding!

Maar terug naar die vroegere tijden … hmm, ik heb haar nooit met poppen zien spelen! Gaat ze dat kindje wel goed aanpakken … Grapje! Ze is al 9 jaar de meter van Marie en Kamiel en ze weet heel goed hoe ze hen moet aanpakken. Die kids van ons luisteren soms beter naar haar dan naar ons! Als Meter iets vraagt of eist, ze springen voor haar hoor!

En dan volgt mijn opdracht: meter worden van haar (hun) kleine meisje. Een opdracht die ik met evenveel gevoel en verbondenheid ga aanpakken als zij het doet. Betrokken zijn, helpen, advies geven, luisteren. En af en toe een kadootje kopen en dat kind zo hard verwennen! Ik kijk er zo naar uit!

Alleen over de naamkeuze moeten we nog even nadenken. Niet de naam van het kindje, dat laat ik aan Meter en Sven over. Maar hoe gaat dat kleine hummeltje mij noemen? Meter kan al niet meer want die naam is al 9 jaar voorbehouden. Meterke? Meetje? Ik hoor ze het al zeggen: “Liefste Meterke, op mijn kleine minivoetjes kom ik hier nu voor jou staan … ” 🙂

Nieuw leven in onze familie! Nog even wachten …

3 Reacties to “Meter(ke)”

  1. Els 17 Mei 12 bij 11:20 am #

    Hou je maar gereed voor een coup de foudre! Tante(-meter) worden is bijna als zelf een kindje krijgen, maar dan zonder pijn en messy bits. Zalig!

  2. kientjes 12 Sep 12 bij 1:32 pm #

    Is die baby eigenlijk al geboren??

  3. sabine2302 12 Sep 12 bij 1:50 pm #

    Inge, nog altijd in blijde verwachting 🙂 Ze is uitgeteld voor 28/09 maar met 2 vroeggeboortes in de familie (ikzelf 2 weken en Marie ook 2 weken te vroeg) is het zenuwachtig nagelbijten … I’ll keep you posted!

Geef een reactie

