Wijvenweek Day 5: Zelfcensuur

16 Mrt

Er zou hier zo’n knopje ‘vind ik moeilijk’ moeten staan …

Zelfcensuur. Wat mogen de lezers hier zeker niet weten van mij? Dat ik soms ongelofelijk lui ben? Dat ik een volle wasmand met opvouwwas gerust een week kan laten staan? Zonder veel schuldgevoel. Dat ik mijn kinderen verbied om nog een snoepje te nemen maar dan stiekem achter hun rug er 3 in mijn mond stop? Dat ik mijn benen niet elke week onthaar en dat de kleur van mijn onderbroek niet altijd matcht met de kleur van mijn bh (vandaag beige en zwart – wegens die overvolle wasmand)?

Jullie mogen dat gerust weten hoor. Ik schaam mij daar niet voor. Ik zou het erger vinden, moest ik hier ineens ontboezemingen in de trend van ‘ik ben eigenlijk psychotisch’ of ‘ik hou er een affaire of 4 op na’ doen. No real sensation here, people!

Ik wil gerust de gemiddelde ruzie met mijn echtgenoot beschrijven maar ik denk dat jullie dat saai gaan vinden. Wij maken heus wel ruzie en dat wordt dan ook telkens netjes gemeld aan onze familieleden door onze flinke dochter. Die gaat namelijk alles briefen bij de grootouders. Zodat mijn moeder me de dag erna vriendelijk vraagt of alles wel OK is?

En ik wil jullie ook wel mijn bevallingen tot in de details beschrijven, al twijfel ik aan jullie interesse na de beschrijving van de zoveelste zucht, puf, wee, bloedklonter, epiduraleprik en blaassondeplaatsing. Ik denk dat er velen onder jullie al meteen zeggen: “Been there, done that, got the t-shirt”.

Verder geen zonden die het daglicht niet mogen zien, geen veroordelingen op mijn kerfstok en geen vieze gewoonten waarvan jullie gedegouteerd wegkijken. Ik ben een saai mens!

3 Reacties to “Wijvenweek Day 5: Zelfcensuur”

  1. ellalole 16 Mrt 12 bij 9:06 pm #

    Hahahaha, dat met die snoepjes is zoooooo herkenbaar 😀
    En dan maar schrokken en knauwen om alles zo “discreet” en vooral vlug binnen te krijgen.
    Aaaaaaaaah, parenthood, you’ve gotta love it.

  2. Cindy 22 Mrt 12 bij 8:52 pm #

    Praat eens met Peter – hij kan je wat leren anders. Nee schat, liever jou eigenste saaie zelve zonder affaires en vieze gewoonten xxx

Trackbacks/Pingbacks

  1. Wijvenweek Day 5: Zelfcensuur | Wijvenblogs - 16 Mrt 12

    […] Marie en Kamiel […]

Geef een reactie

