Wijvenweek Day 4: Dromendag

16 Mrt

Even snel een inhaalbeweging wegens geen tijd gisteren …

I have a dream … Vroeger droomde ik ervan om als vlotte journaliste voor een internationaal nieuwsagentschap naar de States te trekken. Ik zou er in een gezellig appartement aan de rand van Central Park in New York wonen, zou elke dag al fluitend met mijn Starbucks latte in een modieus mantelpakje naar het werk metro-en en zou het meest fantastische wereldnieuws verslaan. Na een paar maanden in de Big Apple zou ik een geweldige kerel ontmoeten – liefst zo’n McDreamy type met zwarte lokken en helblauwe ogen, een kop groter dan ik. Na ons huwelijk zouden we samen genoeg spaargeld hebben om een huisje in de Hamptons te kopen en elk weekend zouden we dan de deur van ons appartement achter ons dichttrekken om gaan uit te waaien op het strand.

Dream on, denk ik. En smelt weg bij leuke films gebaseerd op mijn dromen …

In werkelijkheid heb ik geen journalistendiploma, werk ik als management assistant voor een Limburgs bedrijf, is mijn man zeker geen kop groter dan mij (als ik hakken draag al helemaal niet meer groter dan mij ;-)) en hebben we geen huis in de Hamptons. We hebben een huis, dat wel, maar dat is nog zeker meer dan 10 jaar eigenlijk van de bank …

Zijn dromen dan bedrog? Nee hoor, sommige mensen zetten door en maken hun dromen waar. Ik was te kleinburgerlijk en zette niet door. Ik koos voor een veilige opleiding, een stabiele werkomgeving en een rustig gezinsleven. Ben ik daarom minder gelukkig? Hmm, moeilijke vraag. Ik ben gelukkig, soms, maar heel soms denk ik toch dat ik nog eens ooit iets met mijn leven moet doen. Even uit de band springen, niet zo rustig verder dobberen over de rustige golven.

Wie weet geraak ik ooit nog in New York? Al was het maar voor een city trip met mijn echtgenoot (die ook al geen zwarte golvende lokken en helblauwe ogen heeft … damn!). En wie weet mag ik ooit wel eens logeren in zo’n sjiek huis in de Hamptons? Ik moet dringend mijn netwerken wat gaan verbreden … Iemand een huisje in de Hamptons, dames? Heren?

Vervlogen dromen.

Mijn huidige droom: dat mijn gezin en mijn familieleden en vrienden allemaal gelukkig en gezond mogen blijven. Want dat is niet vanzelfsprekend meer tegenwoordig. Good health and all the happiness in the world to you all!

Geef een reactie

