Wijvenweek Day 2: Guilty Pleasures en kleine kantjes

13 Mrt

Hebde een minuutje of twintig?

  • Lotus marshmallows … ik zou er een hele doos van eten als ik er niet supermottig van werd. Gelukkig moet ik dus stoppen na eentje. Om er 2 uur later weer eentje te pakken. En nog eentje als aperitief. En dan als dessert. Nog eentje vlak voor het slapengaan en nog eentje in mijn lunchbox voor op het werk. Zo lekker mensen …
  • Chips in alle kleuren, geuren, smaken en formaten!
  • Cola light op elk moment van de dag.
  • De Dag Allemaal helemaal uitlezen en me zeker niet schamen daarvoor!
  • Ik ben een opruimfreak: alles moet elke dag mooi opgeruimd worden. Speelgoed van de kinderen, rondslingerende kleren, wasgoed … Maar daar tegenover staat dan wel dat mijn kelder een echt stort is. Mede dankzij de verzamelgekke en niet opruimgezinde echtgenoot, dat wel. Die kelder is al jaren een frustratiepunt en dus beperk ik me tot 1 of 2 kelderbezoeken per week. Ik wil/kan de rommel gewoon niet zien zonder misselijk te worden. Opruimen die handel! If only I had time …
  • Ik ben ook een beetje een controlefreak. Ik wil alles zelf doen omdat ik denk dat ik het het best kan. Leuk voor de echtgenoot, ik neem hem immers veel werk uit handen. Minder leuk voor mezelf omdat ik zo weinig vrije tijd voor mezelf creëer. Puntje om aan te werken!
  • En als we dan toch bezig zijn: ik hou van vierkante of rechthoekige vormen. Rond is a no-no! En speelgoed moet ook netjes gestapeld worden, liefst in een rechthoek, in rechthoekige dozen. Ik weet het …
  • Spaghetti vongole van Italia Bar in Sint-Truiden. Comfort food I tell you!
  • De beste uitvinding van de laatste jaren: njam tv! Verstand op nul en andere mensen zien koken. Geweldig toch? Alleen niet zo geweldig voor mijn gewicht want van al dat eten op tv krijg ik alleen maar meer zin in eten. Hmm, zouden er nog marshmallows zijn?
  • Ik zou wel zo van dat figuurcorrigerend ondergoed willen dragen maar heb het ooit geprobeerd en die onderbroek kwam tot onder mijn oksels! En als ik dan ging zitten, rolde dat zo leuk naar beneden zodat al mijn vetrollen ineens naar boven gekatapulteerd werden! Lollig hoor, een Michelin-mannetje in het kwadraat.
  • Bleitfilms. Zoals Lilith het al zei: voor de elfendertigste keer Legends of the Fall zien en je ogen uit je kop bleiten bij het bezoek van Susannah aan Tristan in de gevangenis. Oh, mijn hart! Of in Top Gun: als Charlie Maverick opzoekt na de dood van Goose. Onvergetelijk. Ik krijg nu al tranen in mijn ogen.
  • Ik haat dronken mensen. Waarschijnlijk omdat ik zelf bijna nooit drink en nog nooit dronken geweest ben. Haat ze. Bah!
  • In dat rijtje: ik had vroeger een overgeef-fobie. Toen ik pas naar fuiven ging, was één van onze vrienden eens zo dronken dat hij op de dansvloer begon over te geven. Ik was zo getraumatiseerd dat ik jarenlang doodsangsten uitstond als we naar een fuif gingen. Het ging zelfs zo ver dat ik dacht dat ik nooit kinderen wilde omdat ik dan waarschijnlijk wel eens ooit met overgeefsel zou geconfronteerd worden. I turned out fine, people! Ik heb namelijk 2 kotsgrage kindjes. En de eerste keer dat ik een mand in overgeefsel gedrenkte was met mijn handen moest uitspoelen verdween mijn fobie samen met de kots door het spoelgaatje!
  • Ik ben jarenlang ook enorm getraumatiseerd geweest door 9/11. Wilde er alles over weten, lezen, zien. Nog altijd een moeilijk onderwerp. Dat was eigenlijk niet alleen zo bij 9/11. In mijn jeugd werd een dorp in Noord-Italië getroffen door een modderlawine en was er die grote aardbeving in Mexico. Daar was ik toen ook enorm mee bezig. Ik heb iets met rampen.
  • F.R. David – Words don’t come easy 🙂
  • Ik kan in de auto echt luidkeels meezingen met de radio. Met de nodige hoofd- en armbewegingen en al. Zot zunne!
  • Mijn zus kon het vroeger niet verdragen wanneer ik meezong met liedjes op de radio. Daarom doe ik het nu dus lekker alleen in de auto. Eat this sis!
  • Ik roep scheldwoorden naar mensen die domme dingen doen in het verkeer. Met gesloten ramen in mijn auto he. Ofwel toeter ik zo hard dat die mensen vaneigens ergens op rijden of stilvallen met de auto. Neh!
  • Ik moest vroeger voor ik ging slapen altijd een weesgegroetje en een onzevader bidden. Van mezelf! Of de wereld ging vergaan …
  • Een boterham met aardbeienconfituur en een zelfgemaakte frikadel (gehaktbal) met mosterd als ontbijt. Le pain quotidien kan nog van mij leren zeg ik u. Daarna ben ik dan weer uren mottig. Leuk!
  • In Hasselt heb je een snoepwinkeltje waar ze van die lekkere kleine spijkertjes verkopen. In geel, rood en zwart. Ik eet alleen de zwarte graag. De rode iets minder graag en de gele al helemaal niet graag. Die gele blijven dus altijd over en de zwarte zijn er altijd heel rap door. Ik heb in mijn snoepkast dus een doosje met enkel gele en rode spijkertjes. Iemand kandidaat?
  • Ik roep soms zo hard tegen mijn kinderen dat ik dagen keelpijn heb. Of dat ik denk dat mijn ogen uit mijn hoofd gaan floepen. Is dat normaal?
  • Ik strijk mijn keukenhanddoeken niet. Waste of time. In de droogkast, eruit en opvouwen. Klaar!
  • Ik haat koud water. Duw me niet in een koud zwembad want dan ben ik gegarandeerd dagen lastig en slechtgezind. Brr …
  • Ik hou van de geur van meiklokjes, hyacinten en seringen. Je kan me dus een groot plezier doen met die bloemen.

Enough said people! En al die andere fijne kleine kantjes die ik niet vermeld heb … tja, je mag niet alles prijsgeven in je leven!

Eén reactie to “Wijvenweek Day 2: Guilty Pleasures en kleine kantjes”

Trackbacks/Pingbacks

  1. Wijvenweek Day 2: Guilty Pleasures en kleine kantjes | Wijvenblogs - 13 Mrt 12

    […] Marie en Kamiel […]

Geef een reactie

