Wijvenweek Day 1: Beautyqueen in het diepst van mijn gedachten

12 Mrt

In het diepst van mijn gedachten ben ik altijd superslank geweest. Een rijzige, slanke deerne met lang golvend (altijd perfect in model liggend en nooit kroezend) haar. In mijn dromen draag ik een fris rokje tot net boven mijn knieën, een bloesje met uitnodigend décolleté en pumps met duizelingwekkend hoge hakken. Aan mijn hand bengelt de nieuwste Hermès en op mijn neus balanceert een supersized Chanel zonnebril.

Oh ja, ik ben een hippe meid. Zet me naast Sarah Jessica Parker op de rode loper en ze zien haar niet meer staan, ze kijken naar mij! Zoals het liedje in de musical van Sneeuwwitje: “Ik ben mooi, ik ben mooi, ik ben mooi!”.

De werkelijkheid is veel minder mooi beste mensen. Ik ben slechts 1 meter en 72 luttele centimeters groot. Niet zo heel klein, neen, maar toch ook niet in de buurt van de ranke, slanke, rijzige deerne in mijn dromen. Superslank? Nee hoor. Na ongeveer 36 jaar besloot ik twee jaar geleden dat ik toch niet zo’n beste maatjes was met mijn morbide obesitas en koos ik voor een gastric bypass. Mijn gewicht duikelde in ongeveer 1 jaar van 122 kg naar ongeveer 83 kg. Heel wat minder vriendjes met die morbide obesitas dus. Maar nog altijd geen superslanke deerne. Ik zie mezelf nog altijd als dikke madam. Ik merk wel dat ik minder gewicht meedraag en dat mijn gezicht er slanker uitziet maar toch … the mind plays dirty tricks on me. Er blijven ook nog altijd wat overschotten zitten, als u mij begrijpt. Van zodra die weggewerkt zijn (en daar worden stevige plannen voor gemaakt as we speak), kan ik mijn zelfbeeld misschien wel veranderen. Wie weet?

Dat frisse rokje met die lange, smalle benen en die torenhoge pumps? Nope. Door een erfelijk lymfe-oedeem aan beide voeten ben ik gezegend met olifantenbenen. Waardoor ik dus al jaren (van mijn 18de of zo) geen rokjes of korte broeken meer aandurf. En zeg nu niet allemaal: “Allez, komaan zo erg zal het wel niet zijn.” Het is wel erg, heel erg. De dames die hier meelezen en die al zwanger mochten zijn, zullen het beamen dat die olifantenpoten die je op het einde van je zwangerschap hebt niet heel aangenaam meer zijn. In de zomer zijn mijn olifantenpoten soms wel dubbel zo dik. De overgang van voet naar enkel naar kuit is dan onbestaande. Zucht … Dus neen, geen mooie rokjes voor mij. Al denk ik er wel sterk aan om Mme Zsazsa’s boekje ‘Allemaal Rokjes’ te kopen. Gewoon, om bij weg te dromen…

Dat lange golvende haar: check! Soms iets te kroezig naar mijn zin maar we proberen het met alle middelen van de wereld onder controle te houden.

Waar ik dan wel fier op ben: mijn ogen. Ik heb hemelsblauwe ogen. En die lichten mijn gezicht helemaal op! Dat mag ik wel zeggen, vind ik.

In het diepst van mijn gedachten stel ik me dus veel mooier voor dan ik eigenlijk ben. Er is een tijd geweest dat ik elke avond hoopte dat ik ’s morgens slank zou wakker worden. Absurd natuurlijk. Die tijd is voorbij, gelukkig. Ik heb mezelf gedeeltelijk aanvaard zoals ik ben. Maar ik zou toch graag eens op een rode loper staan, helemaal opgetut met alle ogen van de wereld op mij gericht. Look at me, me, me!

Om met beide voeten weer op de grond te komen geef ik jullie dan maar een idee van hoe ik er nu bijzit:

  • Mijn lange golvende haar vertoont iets teveel golfjes vandaag (door het vochtige weer vanochtend)
  • Make-up: zag er net nog OK uit
  • Jeans
  • Bruine enkellaarzen
  • Zwarte blouse
  • Dunne zwarte sjaal
  • Camel vestje

Beauty queen? Niet echt, maar ik voel me wel goed vandaag. Dat is toch al iets, niet?

2 Reacties to “Wijvenweek Day 1: Beautyqueen in het diepst van mijn gedachten”

  1. kientjes 12 Mrt 12 bij 1:39 pm #

    Ik vind u een schoon madam ;o)

Trackbacks/Pingbacks

  1. Wijvenweek Day 1: Beautyqueen in het diepst van mijn gedachten | Wijvenblogs - 12 Mrt 12

    […] this: Be the first to like this post. » Marie en Kamiel […]

Geef een reactie

