Vakantiegenoegens

20 Feb

Vorige week bleek een drukke laatste schoolweek te zijn. Marie had dinsdag slotdag van hun project ‘Fiesta Latina’  met een heus Zuid-Amerikaans feest voor alle 4de-jaars van onze scholengemeenschap. Donderdag was het ‘Dikketruien Dag’ en werden er de ganse dag activiteiten georganiseerd, voor kleuter- en lagere school. Vrijdagvoormiddag ging Kamiel nog Rollebolle(n) en vrijdagnamiddag ging de langverwachte kindercarnavalstoet uit. 

Het weer mocht vrijdag geen spelbreker zijn. De kinderen hebben zich fantastisch geamuseerd en na de stoet kreeg iedereen pannenkoeken en een drankje. ’s Avonds lagen ze wel uitgeteld in de sofa 🙂

En deze week is het vakantie! Telkens weer een gepuzzel om onze twee bengels ‘te plaatsen’. Vandaag bleef papa thuis en haalde entertainment in huis in de vorm van twee vriendjes. Morgen en overmorgen mogen moeke en ake de fakkel overnemen. Donderdag blijft papa weer een dagje thuis en vrijdag mag ik de honneurs waarnemen. 

Vrijdag ga ik voor een bak-namiddag. Koekjes, cakejes, wafels, we zien wel. ’s Avonds plan ik een filmavondje. Ik keek vroeger heel graag naar de Muppets en nu dat de nieuwe film er is, wil ik mijn kids de Muppets ook leren kennen. Ik denk dat ik hen op voorhand wel kan warm maken met een paar grappige filmpjes van Gonzo, Beaker, Fozzie Bear, Kermit en Miss Piggy! 

En ik heb zo’n vermoeden dat Kamiel en Marie zichzelf nog wel zullen tegenkomen in die film …

Geef een reactie

