Angry Valentine

15 Feb

Mijn kleinste Valentijntje was gisterenavond een beetje (understatement) slechtgezind. Hij had nochtans een prachtige zelfgeknutselde ketting met een hartje bij van zijn liefje Lola. En ook eentje van zijn vriend Yoram 😉 Hij was wel blij met zijn geschenkjes maar zijn humeur daalde in tegenstelling tot de buitentemperatuur deftig onder het vriespunt! En het hoogtepunt volgde toen hij na het bad naar bed moest en papa slechts 5 minuutjes bij hem kwam liggen. Dat zorgde ervoor dat mijn lief Valentijntje veranderde in een boze Valentijn!

Wenen, brullen, schreeuwen … Hij haalde alles uit de kast om papa toch maar te overtuigen om bij hem te blijven. Maar papa had honger en wilde eindelijk ook eens iets gaan eten. Dus bleef ik even bij hem zitten. Hij kroop tegen me aan, verborg zijn hoofdje in mijn nek en bleef maar knuffelen. Eerder die avond was ik nog een ‘stomme mama’ maar nu ineens bleek ik toch heel lief te zijn … Charmeur!

Toen ik dan aanstalten maakte om naar beneden te gaan, begon hij weer te wenen. “Ik wil altijd bij jououououou zijn mamaaaaaa!” Het moederhart bloedde maar het moederverstand overwon en zei dat het hoog tijd was om te slapen. En dat hij anders in zijn eigen kamer moest gaan slapen, waar hij helemaal alleen was (auw dat moederhart). Hij gaf de strijd op en ging al snikkend liggen. Na een paar diepe zuchten bleef het stil.

Ik denk dat hij gewoon een heel vermoeiende dag gehad had. Waarschijnlijk heeft hij van Lola weinig begrip gekregen toen hij niets voor haar wilde maken in de knutselles. Ah nee, hij had het veel te druk. Hij moest immers een garage bouwen voor zijn auto’s!

Tssss … die mannen toch he!

Geef een reactie

