Spreekbeurt

1 Jun

Marie moet binnen een paar weken haar eerste spreekbeurt geven! Spannend!!!

Gisteren moest ze een thema zoeken. Alles passeerde de revue: Justin Bieber (yuk), dansen, TV, dieren, … Maar ze vond niet echt iets wat haar interesseerde. “Het mag ook een land zijn, mama”, zei ze ineens. En ik werd ineens teruggesmeten naar mijn lagere schooltijd, toen ik ijverig de Artis Historia-punten verzamelde en die dan inruilde voor grote boeken waar je prenten mocht inplakken. Eén van die boeken ging over Australië, met prachtige foto’s van landschappen, natuur en dieren. En ik herinner me dat ik Australië koos als thema voor één van mijn eerste spreekbeurten. Fier als een gieter toonde ik de prenten in het boek en vertelde over de dingo’s, kangoeroe’s, wombats, …

“Mag ik dan over Mallorca spreken?”, vroeg ze. Natuurlijk mag ze dat! En mama zal haar daar heel graag bij helpen. We hebben al een aantal boeken over ons favoriete vakantieland, dus foto’s genoeg om te tonen. En het internet – die o zo leuke tool waar wij in de verste verte nog niet van hadden gehoord in de jaren ’80 – zal ons ook wel de nodige informatie kunnen verschaffen.

Ik kijk er al naar uit om samen met haar een fantastische spreekbeurt voor te bereiden! En ze gaat dat goed doen, die spreekvaardige dochter van ons.

2 Reacties to “Spreekbeurt”

  1. Inge 1 Jun 11 bij 6:46 pm #

    Hmmm, Australia! I want to go back!!!

  2. Sandra 1 Jun 11 bij 9:28 pm #

    By the way: dinsdag 28 juni jad zje hei verwocht hè. Mijn Australische vriendin Lissa is dan 3 dage in ’t land en ich probeer ne Australische bbq te regele. Zeurgt al mer veur ne babysit ofwel moet zje Marc inspanne 🙂 Ich gon hei op zik no halloumi cheese.

Geef een reactie

