Een mooi moment …

16 Feb

Dinsdagnacht werd ik om 02.48 u (zo’n gsm langs je bed is toch handig) wakker van het gehoest van Kamiel. Ik probeerde het blaffende hondje even te negeren in de hoop dat ik mocht verderslapen (en hij ook) maar tevergeefs … Na een paar minuten toch maar opgestaan, hoestlepeltje erbij gehaald en naar zijn kamertje. Nu moeten jullie weten dat je, om Kamiel ’s nachts wakker te krijgen, het grove geschut moet bijhalen. Hem aanspreken, lichtjes wakker schudden, met een nat washandje in zijn gezicht wrijven, het haalt allemaal niks uit, hij slaapt als een os(je) verder.

Ik ging bij hem op bed zitten en begon stillekes te zeggen dat mama een lepeltje had voor de hoest en dat hij eventjes moest rechtop zitten om dat lepeltje te nemen. Wonder boven wonder ging hij flink rechtzitten en nam dat lepeltje zonder morren! Hij wilde nog even drinken en ging toen weer liggen. Ik bleef even bij hem zitten want de hoest bleef hardnekkig doorzetten en ik weet uit ervaring dat Kamiel nogal vlug overgeeft bij het hoesten. En toen keek hij mij aan, pakte mijn hand en legde zijn handje in mijn hand. En zonder woorden wist ik dat mijn kleine ventje mij eventjes nodig had. Even de warmte van mama’s hand, even haar zachte woorden om weer tot rust te komen en verder te slapen. Ik heb daar zo 20 minuten gezeten en naar hem gekeken.

In deze rusteloze, stresserende, opgejaagde wereld hadden Kamiel en ik even een moment van ons twee. Ik herinnerde mij die eerste nachten in het ziekenhuis toen ik ’s nachts niet kon slapen en dan maar naar hem lag te staren. Dat kleine ventje lekker warm langs mij in mijn bed.

Dat moment, die 20 minuten in het holst van de nacht, zorgde er voor dat ik gisteren de ganse dag op wolkjes liep en mijn vermoeidheid en opkomende verkoudheid kon vergeten. Dankjewel lieve Kamiel!

2 Reacties to “Een mooi moment …”

  1. Els 16 Feb 11 bij 3:10 pm #

    Oh, dat is zo schoon, seh!! Daar krijg ik spontaan vochtige ogen van. Mooi geschreven ook!

  2. Inge 17 Feb 11 bij 6:06 pm #

    Zalig!

Geef een reactie

