Buis

2 Feb

Die huiswerk perikelen krijgen nog een staartje. Marie kwam gisteren thuis met een buis …

3,5/10 op taal. Oei …

En dat was niet de enige slechte toets blijkbaar. Er zaten er een paar tussen die meer naar de 5 dan naar de 10 neigden.

Oei in het kwadraat dus!

Hoe zeggen ze dat ook alweer: we gaan de schroeven wat moeten aandraaien? Ik denk het ook. Aangezien die slechte toetsen haar puntentotaal op het volgende rapport serieus gaan aantasten, denk ik eerlijk gezegd dat de paasklokken hier maar 50% van het kinderaantal gaan gelukkig maken. Slecht rapport, geen beloning. Spijtig …

Dat zou natuurlijk wel gemakkelijk zijn, haar gewoon straffen zonder meer. Maar zo zijn we niet. Ik heb de juf al per mail gecontacteerd om haar te vragen wat we kunnen doen. Meer oefenen? OK!

Ik kan me niet herinneren dat ik in het lager onderwijs ooit met een buis naar huis gekomen ben. Ik zou er ook niet goed van geweest zijn, denk ik.

3 Reacties to “Buis”

  1. Els 5 Feb 11 bij 12:02 pm #

    Als ze papieren oefeningen te saai vindt, zijn er gelukkig ook genoeg op het web te vinden. Sommieg lagere scholen bieden die standaard aan op hun website.

    • sabine2302 5 Feb 11 bij 12:20 pm #

      Ik denk dat het niet uitmaakt waar of hoe ze die oefeningen maakt. Ze is gewoon niet gemotiveerd en heel verstrooid. Ben nu benieuwd naar de punten voor de toets van rekenen waar we dinsdag, woensdag en donderdag (!) voor geoefend hebben …

  2. Sandra 9 Feb 11 bij 9:51 pm #

    Hmm, ik herken hier heel veel van mezelf als kind … Geen fijn gevoel maar uiteindelijk ben ik er toch ook geraakt zonder zelfs een enkele 2de zit. Hard zwoegen nu zal haar later geen windeieren leggen.

Geef een reactie

