Een nieuw begin

13 Jan

Een nieuw jaar, een nieuw begin. Ik heb dit jaar geen echte nieuwjaarsbrief opgezegd. Ik maak geen nieuwjaarsresoluties meer.

  • Vermageren: done that, been there, got the t-shirt (and it’s no longer size XXXL!) last year
  • Gezonder gaan eten: doe ik al, nu enkel nog de echtgenoot van hetzelfde proberen te overtuigen.
  • Meer sporten: geen tijd voor. Ik ben mama, echtgenote, werknemer, collega, vriendin, zus, dochter, …
  • Sparen: tja, als je je huis binnen en buiten wil afwerken, moeten de centjes jammergenoeg rollen. Dus, sparen zit er niet echt in voor ons. En we willen dit jaar ook nog eens op vakantie, oei …
  • Stoppen met roken: nooit gedaan dus overbodig

Ik laat al die goede voornemens over aan jullie. Het enige wat ik wens, is een goede gezondheid voor mezelf en mijn gezin en familie. Vorig jaar bleek dit vaak immers niet zo vanzelfsprekend. En een gezond mens heeft toch alles, niet?

We laten 2010 achter ons en beginnen vol goeie moed aan 2011. Een jaar waarin we het volgende hopen te zien/doen:

  • Een heel mooi en gezellig nieuw huis voor mijn zus en nonkel Sven (allez, het begin ervan toch al)
  • Een zalige en ontspannende vakantie in Mallorca in juli (woehoe!)
  • Bryan Adams op TW Classic (smelt …)
  • Een braaf boeleke voor mijn neef en zijn vrouw
  • Een goed rapport voor Marie
  • Veel playmobil voor Kamiel (en veel opruimgenot voor mij dus)
  • Een of meerdere ontspannende reizen voor mijn ouders
  • Veel rustige zomerse avonden op ons terras
  • Veel lekkere barbecuetjes op ons terras
  • Meer tijd om van elkaar te genieten
  • Minder tijd bij de dokter

En voor wie het interesseert, volgt nog een kort verslagje van onze eindejaarsfeesten:

Vrijdag 31/12/2010

  • 18.00 u: gourmet
  • 20.00 u: chocoladefondue
  • 21.00 u: Mr. Bean kijken op TV
  • 22.00 u: chipsbuffet met kinderchampagne en Stassen Zero Degrée (voor mij) en Duvel

Zaterdag 01/01/2011

  • 00.00 u: happy new year met zicht op vuurwerk bij de buren
  • 00.45 u: kids naar bed
  • 01.45 u: mama en papa ook naar bed
  • 08.45 u: Marie wakker
  • 08.50 u: Marie en mama naar beneden omdat anders iedereen wakker is
  • 13.00 u: lichte (:-)) gourmet-overschotjes-lunch
  • 14.00 u: lichte twijfel om toch maar weer chocolade-fondue te doen maar het gezonde verstand weerhield ons gelukkig
  • 16.00 u: nieuwjaar wensen en nieuwjaarsbrieven voorlezen bij opa
  • 16.05 u: centjes in ontvangst nemen (joehoe!)
  • 17.15 u: nieuwjaar wensen bij bomma + 30-koppige familie
  • 17.30 u: stiekem handen en gezicht gaan wassen op de badkamer (tja, die varkens- of kippengriep in gedachten …)
  • 18.00 u: weer eten
  • 19.30 u: nieuwjaarsbrieven voorlezen (telkens maal drie zowel voor Marie als Kamiel) en centjes/kadootjes in ontvangst nemen (joehoe tot de derde macht!!!)
  • 20.00 u: taart eten (pffff)
  • 21.00 u: naar huis en slapen

En tijdens de laatste vakantieweek moesten we echt afkicken van al dat lekkere eten. Als je aan Kamiel vroeg of hij een boterhammeke wilde eten, kreeg je steevast een ‘nee’ te horen. Vroeg je dan of hij een snoepje wilde, dan spurtte hij bijna naar de snoepkast! Tsss …

2 Reacties to “Een nieuw begin”

  1. kientjes 13 Jan 11 bij 11:27 pm #

    Awelle! Waar staan die vriendinnen op dat goedevoornemenlijstje??

    • sabine2302 13 Jan 11 bij 11:33 pm #

      Inge, da hoort bij die ‘rustige zomerse avonden op ons terras’. Met familie, of vriend(inn)en. En terras moet ge dan wat ruimer zien … als daar zijn Hasselt, Diest, Koersel, Schulen, Lummmen, etc. 😉

Geef een reactie

