0% inspiratie

17 Okt

Geen tijd, geen zin, geen inspiratie. Dat is het verdict. Een blog onderhouden kost veel moeite. Ik heb tegenwoordig nog net tijd om mijn Facebook elke dag even te lezen en that’s it! Blogs lezen doe ik in het weekend. En andere pc-activiteiten zijn me sinds enkele maanden gewoon onbekend! Hoe speel je ook alweer Bejeweled Blitz?

Dat is het nadeel natuurlijk van full-time werken en een huishouden runnen. En ik wil hier helemaal geen klaagzang afsteken maar het is zo, ik run het huishouden praktisch alleen. Echtgenoot-lief gaat helemaal op in zijn job en beperkt zijn huishoudelijke activiteiten tot af en toe de afwasmachine leegmaken en volsteken, de vuilniszakken buitenzetten en de koelkast bijvullen met drank. Soms roep ik in stilte om een huishoudster … maar dan bedenk ik me dat andere gezinnen het ook zonder moeten stellen. En zij redden het ook. Maar toch voelt het de laatste maanden aan alsof ik word geleefd. En de momenten van pure ontspanning zijn heel schaars. Dus bloggen … is nu meer een noodzakelijk kwaad dan ontspanning.

Maar geen nood, vandaag had ik zo’n schaars moment van ontspanning en ik wil jullie zeker nog een update geven over onze twee (b)engeltjes.

Marie

Zit in het derde leerjaar. Vindt de maaltafels ‘verschrikkelijk’. “Ik moet nu wel tot 1000 leren he mama!”. Heeft het een beetje moeilijk met verlatingsangst. Heeft eigenlijk veel angsten op dit moment. Leeftijdgebonden? Karaktergebonden? We laten ons bijstaan en hopelijk geraakt ze er vanaf. Is heel veel met haar uiterlijk bezig: past deze broek wel bij dit truitje? Past bruin bij paars? Mijn haar zit niet leuk, ik wil geen krullen! Ik heb wallen onder mijn ogen! 😉 Pre-puberteit? Kan ook zo super-lief zijn en voert soms al serieus volwassen gesprekken. Het gevoel bij Marie is soms zo dubbel: enerzijds is ze nog steeds mijn poppemeisje, mijn mieke muis en anderzijds kan ze me ongelukkig maken door haar gedrag. Ze is wel ongelofelijk flink soms. Omdat de uren van de danslessen voor ons onmogelijk bleken, mocht ze iets anders kiezen van extra-scholaire activiteit. Tekenacademie dus! We schreven haar in en de week erna trok ze naar de Academie in St.-Truiden. Ze kende niemand in haar klas! Helemaal alleen tussen vreemde kinderen – waarvan er vele mekaar wel kennen omdat ze daar ook school lopen. Maar … na 4 weken heeft ze al 3 vriendinnen! En ze vindt het tekenen ook super-leuk! Een aardje naar haar vaartje zeker? Mama ging immers ongeveer 30 jaar geleden ook nog naar diezelfde Academie! En Marie gebruikt nu mama haar ‘oude’ tekenkoffer. Nostalgie …

Kamiel

Knuffel-broer. Held van de klas. Liefje van de juf! Groot-bed bezitter 🙂 Ligt ook nog graag bij zus op de kamer. Babbelt van ’s morgens tot ’s avonds. Is elke dag een ander dier. Vandaag: een leeuw! Gisteren: een nijlpaard. Probeer dat nijlpaard maar eens te wassen in bad, staand op zijn handen en voeten. Nijlpaarden eten wel heel goed: heeft gisterenavond 3 keer frietjes bijgevraagd. Is soms heel stoer. Maar kan ook nog heel ‘klein’ zijn. Komt soms in de keuken aangehold omdat hij bang is van iets op TV! Pipi Langkous kan ook wel heel griezelig zijn hoor. Zeker als je weet dat die Pipi Langkous nu eigenlijk al 55 is 😉 Wilde deze morgen zijn schoen al zetten voor de Sint. Is de Sint eigenlijk al in ’t land half oktober? Ik hoop het niet … Kamiel vliegt door het leven, onbezorgd, vrolijk en blij. Amuseert zich enorm op school en heeft veel vriendjes. Wordt later ongetwijfeld een hartenbreker! Kan zo lekker dicht tegen je aankruipen en zeggen: “Jij bent zo mooi mama!”. Smelt …

We proberen zoveel mogelijk ‘kwollitietaaim’ te hebben met onze kids. Voor het verlengde Allerheiligen-weekend gaan we naar zee. Even uitwaaien. Niet teveel hopelijk. Lekker veel wandelen, autootjes huren, lekker smullen, uitslapen, naar Plopsaland gaan (ah ja onze jaarlijkse afspraak met Halloween) en genieten!

En jullie? Hoe krijgen jullie alles ‘gebolwerkt’?

2 Reacties to “0% inspiratie”

  1. Els 17 Okt 10 bij 2:28 pm #

    Niet 🙂
    Meer “gekubuswerkt” dan gebolwerkt. Veel keuzes hier: poetsen of strijken deze week? Eten maken of frietjes halen vandaag? Mama maakt haar schoolwerk in pyjama en hoopt vurig dat er niet plots bezoek aan de deur staat enz.
    Voor de therapeutische vriendinnenbabbel is er wéér geen tijd enz.
    Zo holt de herfst vooruit.
    Enz.

  2. Inge 17 Okt 10 bij 2:32 pm #

    Gebolwerkt is het woord niet. Overlevingsinstinct is het eerder ;o).

    Maar ik heb sinds mei wel een poetsvrouw, mijn beste beslissing ooit!

Geef een reactie

