Warm

3 Jul

Met dit warme (zeg maar pokkehete) weer vind ik eindelijk weer tijd om te bloggen. Na 6 weken bijna full-time gewerkt te hebben, besefte ik ineens dat ons blogje op sterven na dood was. En we hebben toch verder geleefd ondertussen hoor.

Schoolfeest – 6 juni

Het was toen ook warm, het regende net voor de optredens begonnen en het bleef droog tot we weer naar huis moesten.

Toetsen

Marie moest zich ook nog door twee lange toetsenweken worstelen. De motivatie en concentratie zaten samen met de zon achter de wolken verscholen. Het was moeilijk, elke dag weer oefenen en herhalen. Maar de beloning was heel groot: een schitterend rapport! Met een klein uitschuivertje op metend rekenen (dat was ook één van de laatste toetsen) … Het belangrijkste is dat ze echt wel vooruitgang gemaakt heeft ten opzichte van het begin van het schooljaar. Ze heeft haar best gedaan!

Kamiel ook geslaagd!

Kamiel voltooide met glans zijn peuterklasje en mag naar de eerste kleuterklas! Hij is volgens de juf een flinke kerel, soms een deugnietje … Maar zo lief, zegt ze! Hij nam op de laatste schooldag fier 3 bloemetjes mee voor de juffen.

Vakantie

En nu is het vakantie voor de kids! Op dinsdag, donderdag en vrijdagvoormiddag gaan ze naar het Sjamajeeke! Voor Marie een kwelling (zo zegt ze dan ’s avonds maar blijkt dus dat ze zich enorm goed geamuseerd had gisteren en eergisteren), voor Kamiel het paradijs! Een speeltuintje, enorm grote zandbak en een wei met kleine paardjes! Er zit zelfs een ieniemienie-veulentje, zo schattig! Hij gaat nog ontgoocheld zijn als ik vanaf volgende vrijdag verlof heb …

En ik kijk uit naar mijn verlof! Met gemengde gevoelens dit jaar. Raar hoor! De vorige jaren keek ik zo enorm uit naar het verlof en dan was het puffen en zweten en mezelf er echt door worstelen de laatste weken. Nu ga ik zo graag werken dat ik het ergens bijna jammer vind dat ik volgende donderdag mijn buroke moet opruimen voor de volgende 3.5 weken … En toch snak ik naar een beetje rust. Het is een zwaar schema: ’s morgens om 06 u opstaan, om 07.15 u vertrekken, om 08 beginnen werken – tot 17 u, om 17.45 u in de opvang, daarna snelsnel koken, huiswerk maken, kinderen in bad en bed, opruimen en tegen 23 u weer in mijn bed duiken. Het zou iets makkelijker zijn als Marc op tijd kon thuis zijn maar hij is er pas rond 20 u … net op tijd om de kinderen nog een nachtkusje te geven.

Dus de volgende weken (vanaf 09/07) zoeken we dus de rust op. Marie vertrekt op 11 juli op kamp. We halen haar vrijdag 16 juli weer op. Kamiel is dus een klein weekje enig kind 🙂 En daarna is Marc ook met verlof en zijn we met vakantie in onze tuin 😉 Geen Mallorca dit jaar 😦 Maar we maken al plannen voor volgend jaar: nog 6 maanden en de touroperator-boeken voor zomer 2011 zijn er!

Geef een reactie

