KLJ Kamp

18 Mei

Gisterenavond zaten Marie en ik (allez, Marie meer dan ik, gelukkig!) te zwoegen boven een aantal rekensommen toen plots de bel ging. Het waren Leen en Sanne van de KLJ (Katholieke Landelijke Jeugdbeweging). Of Marie wilde meegaan op kamp in juli? En waar ik er zeker van was dat onze nogal angstige, ik-moet-een-lampje-aan-op-mijn-kamer-of-ik-kan-niet-slapen dochter ging nee zeggen, zegt ze begot toch ja!

Ze gaat dus mee op kamp! Onze zeven-en-een-half jarige dochter gaat 5 dagen en 4 nachten mee op kamp! Gelukkig gaan er nog een aantal klasgenootjes mee want anders had ik er geen goed oog in. Het ‘oefenkamp’ een paar maanden geleden (waar ze 1 nacht in de KLJ-gebouwen bleven overnachten) was niet zo’n groot succes – om het nog redelijk positief te zeggen. Ze had volgens de leiding ‘niet veel’ geslapen. Volgens Marie had ze slechts 10 minuten geslapen … 🙂 En ze was verdrietig geweest omdat ze mama en papa miste. En haar broer! Dan is het al heel erg hoor … En de jongens hadden hen ’s nachts geplaagd en Evelien was op haar komen liggen en had de hele nacht gebabbeld. “En de leiding had niks gehoord he mama! Want die waren heel moe en sliepen al voor ons!” Zucht …

Maar wie weet is zo’n zomerkamp wel veel leuker? De kampplaats ziet er heel gezellig uit. De kadees slapen in een grote ‘schuur’. De rest van de KLJ-ers slapen buiten in tenten. Er is een grote plek met bankjes rond een kampvuur (‘vrolijke vrolijke vrieeeenddeeeenn’) en er zouden ‘voldoende’ sanitaire voorzieningen aanwezig zijn. Alsof die kids zich elke dag uitgebreid gaan wassen … we mogen blij zijn dat er in die 5 dagen 1 keer tanden gepoetst worden 🙂

En toch … 5 dagen zonder Marie. 5 dagen rust, dat wel. Maar 5 dagen zonder mijn poppemeisje, mijn mariebelletje, mijn snottepietje …

JIEEEEEHHAAAAAAAAAAA !!!!!!!!!!!!!!!!!

Eén reactie to “KLJ Kamp”

  1. moeferkoe 20 Mei 10 bij 10:43 am #

    Als leidster in de KSA bij de sloebertjes heb ik het ook nog meegemaakt dat er kindjes met traantjes vertrokken, maar dat was snel over hoor. Leuk trouwens dat ze direct JA zei.

Geef een reactie

