-4 and counting …

14 Feb

4 tanden is Marie al kwijt. Allez, drie heeft ze er nog, eentje ligt ergens op de speelplaats … Spreek ik wartaal? Even verduidelijken: Marie heeft al 4 tandjes gewisseld. Drie exemplaren steken in een allerschattigst hartvormig tandendoosje. Eentje werd door twee ‘hevige’ vriendinnen uit het doosje gehaald en ‘per ongeluk’ op de speelplaats gedropt. Dat was de eerste en enige keer dat ze haar trofeetjes mee naar school nam. Nu bewaart ze ze met haar leven.

Of toch niet. Vorige week donderdag ging ik Marie en Kamiel ophalen op school. Marie in tranen … “Ik heb tandpijn mama!”. Bleek dus dat haar wiebeltand nu wel echt helemaal loszat en zelfs een kwartslag gedraaid tussen haar andere tandjes stond. Ik kan geloven dat dat pijn doet … Ik wilde haar tandje zelf trekken maar neeeeeeeeeee mamaaaaaaaaaa …. Ake moet dat doen! Even naar ake gebeld en we mochten komen. Nog even langs de Supra voor een paar spullen en omdat ze allebei zo flink waren nam ik hen een cola-lekstok (lolly) mee. Na ongeveer 400 m hoor ik ineens van op de achterbank: “Euh, mama, ik denk niet dat het nog nodig is om naar ake te rijden hoor. Mijn tand is er uit!”. Door de druk van het zuigen op de lekstok was de tand losgekomen. Pff, opluchting!

Maar we besloten toch even door te rijden naar moeke en ake om de trofee te tonen. Daar aangekomen werd de tand bewonderd en bejubeld. We aten een hapje en toen het tijd was om naar huis te gaan bleek de tand spoorloos! We zochten en zochten, op onze knieën (moeke), gehurkt en gebukt (ik), in tranen (Marie). Zelfs mijn bijna 92-jarige bomma zocht mee! Maar we vonden dat kleine tandje niet. Met een ontroostbare Marie op de achterbank reed ik naar huis. Wenen, brullen, hysterisch was ze.

Na een uurtje of zo plots de telefoon. Moeke! “Ik heb hem gevonden!”. Bij het afruimen in de keuken zag ze hem plots op het aanrecht liggen. Ik moet zeker niet vertellen hoe blij ons madammeke was?

Dat was vorige week. Tand nr. 3 ging weer mooi in het tandendoosje. Deze morgen moest wiebeltand nr. 4 er dan aan geloven. Stoer pakte Marie een stukje keukenpapier en trok haar tand zelf uit!

Het is een weinig flatterende foto maar denk even de ongepoetste tanden en de fruitsap-mond weg …

Geef een reactie

