Plopsaland

22 Aug

Ex-collega en niet ex-vriendin (:-)) Cindy en ik wilden absoluut nog een keertje samen naar Plopsaland. In De Panne – aan zee dus. En we kozen er natuurlijk de beste dag van ’t jaar voor uit: zaterdag 15 augustus. Wij en ongeveer 5 miljoen andere Belgen met hetzelfde idee. Weerman Frank voorspelde immers temperaturen tot 26 graden aan zee en dat mochten we niet onbenut laten. En zo dachten ook die andere 5 miljoen Belgen op de E40 ’s morgens. Vanaf Aalst blokrijden en vanaf Wetteren file. File tot voor Plop en Samson hun voordeur. We deden er exact drie-en-een-half uur over!

Maar eens binnen in het park waren we de file-miserie rap vergeten. Hoe je het ook draait of keert: in Plopsaland voelt iedereen zich goed! Ik denk dat die Studio 100 figuren stiekem kleine vernevelaartjes met zich meedragen waar ‘Feel Good’ bachbloesems inzitten. Handje geven, lachen voor het fotootje en psshht …

Zoals (nep-) Mega Mindy dus …

DSCN0468

Dan gingen we een kijkje nemen bij Amika – het paard uit de serie. Kamiel was zo blij dat hij onder de nadar-afsluiting kroop om het paard van kortbij te bekijken. Vreemd, het paard zelf was niet zo blij om hem te zien. Hij leek me een beetje nerveus.

DSCN0473

Na een paar kleinere attracties (de Ballonnetjes, de Safari-autootjes, enz) besloten Cindy, Marie en ik de SuperSplash te proberen. Een uurtje aanschuiven en dan de boot in. Omhoog naar de top van de toren en dan met een tja … super splash naar beneden. Ik had het een beetje onderschat. Die boot staat bijna vertikaal bij het naar beneden vliegen en dan nog een bult en dan pas de splash. Mijn maag zat nadien een paar centimeter hoger in mijn buik 🙂 En mijn linker bovenarm voelde aan alsof ze ongeveer 100 keer na mekaar mijn bloeddruk genomen hadden (courtesy to Marie).

DSCN0475

DSCN0478

Waar Cindy en ik ’s morgens nog blufferig deden over ‘Anubis the Ride’ en dat we die wel eens gingen temmen ’s avonds, waren we na de SuperSplash er toch niet helemaal zeker meer van …

We besloten het iets rustiger te doen – de Konijntjes bijvoorbeeld.

DSCN0483

En terwijl Marie en ik in de Draak zaten, at Kamiel een ijsje … en viel ondertussen in slaap …

DSCN0497

DSCN0498

DSCN0500

Zoek Marie in de koffiekopjes …

DSCN0508

Het park was open tot 22.30 u en de avond werd afgesloten met een concert van de KetNet-band en Merel van Amika. Om 22.20 u begon het vuurwerk dus hoog tijd om naar de parking te gaan (Marie en ik met onze vingers in de oren). En weer file! Om 01.10 u waren we eindelijk weer thuis en konden we 2 slapende kindjes in hun bedjes leggen. Marie had onderweg nog een paar keer gejammerd dat ze groeipijnen had in haar benen, maar ik denk dat dat vooral algemene vermoeidheid was. Kamiel hebben we van op de parking niet meer gehoord 🙂

Plopsaland is mooi maar het volgende bezoek gaan we iets beter plannen zodat het niet zo druk is. Misschien nog eens in november – als we (hopelijk) naar zee gaan.

2 Reacties to “Plopsaland”

  1. Inge 23 Aug 09 bij 12:00 pm #

    Hoog he, die supersplash! Ik vond het eigenlijk niet verantwoord…

  2. petra 24 Aug 09 bij 9:58 am #

    ik denk dat het altijd druk is of hett moet pijpenstelen regenen en dan nog 🙂 we zijn de ma 17/8 naar de efteling geweest pokkedruk maar daar we met kleinere kinderen zitten die op de kleine attracties gaan viel het wachten reuze mee +/- 10 min. , tegen de avond toen de kleinere moe waren zijn de grotere de achtbanen gaan doen, tja achterelkaar niet aan de raden hihi maar voordeel korte wachttijden

Geef een reactie

