Mexicaanse Griep

5 Jul

Gisterenavond bij het laat-avond journaal op VTM: één of andere professor kwam ons even de stuipen op het lijf jagen dat er na de zomer wellicht 7 griepdoden per dag kunnen zijn. Amai, dat was dan al heel slecht nieuws om te beginnen. Dan volgde er een hele uitleg over hoe de griep in de volgende maanden gaat pieken omdat veel mensen op vakantie vertrekken en het virus zich zo perfect kan verspreiden. De camera laat vrolijke mensen op het strand zien, strandparasollekes, ligbedden en … mijn hersenen werden precies al iets gewaar … Ineens een beeld van ONS hotel in Mallorca! Of all places in the world kiezen ze ons hotel om duidelijk te maken dat de populaire vakantie-oorden een broeihaard zijn voor de Mexicaanse Griep. Ik was er niet goed van …

Moet ik nu mondmaskers meenemen? Moet ik een fles Dettol meenemen om telkens mijn stoel en tafel te ontsmetten als ik wil gaan eten? Moet ik me vol afgrijzen afkeren als er iemand niest aan het zwembad? Om dan onmiddellijk in het chloor-water te duiken zodat ik alle bacteriën en virussen kan verdrinken?

Een zorgeloze vakantie zeggen ze dan.

Ik kijk nooit nog naar het VTM laat-avond journaal!

Eén reactie to “Mexicaanse Griep”

  1. Kirsten 5 Jul 09 bij 12:49 pm #

    Ik vond het ook akelig dit nieuws te moeten horen/zien. Wij trekken naar Frankrijk binnen twee weken en ook dit land is als “risico” bestempeld.
    Wat kan je doen ter preventie? Niets eigenlijk gewoon “bang” afwachten en hopen dat je chance hebt?

    Veel succes en probeer toch te genieten van je vakantie!

Geef een reactie

