Marie is geslaagd!

1 Jul

Ik weet het, ik weet het … Jullie zeggen nu al allemaal: “Wat ga jij doen als ze echt geslaagd is (ooit) aan de unief of hogeschool?”. Maar toch … mijn (niet zo) kleine meid heeft heel goed gewerkt en flink haar best gedaan. En het is niet makkelijk geweest – flashback naar de uren dat we samen met haar rekenoefeningen gemaakt hebben. Net geen bloed maar toch veel zweet en tranen heeft het haar gekost. En dan mogen de resultaten er toch wel zijn hoor. In totaal heeft ze 93% op taal en 91% op rekenen. De rest van haar punten moet ik eerlijk gezegd nog uitrekenen (wordt bij ons in het eerste leerjaar niet echt gedaan). Maar voor mij zijn die hoofdvakken nu nog het belangrijkst – WO, godsdienst en bewegingsopvoeding zijn bijzaak.

Een aandachtspunt voor volgend jaar gaat zeker haar verminderde concentratie zijn. Ze zal in het begin van het schooljaar door het CLB getest worden en indien blijkt dat ze inderdaad weinig geconcentreerd kan blijven, krijgt ze hiervoor zorguren toegekend. Alhoewel ik altijd het moment gevreesd heb dat Marie toch een label zou opgeplakt krijgen (en ik wil zeker geen andere ouders kwetsen met het woord ‘label’), ben ik nu wel opgelucht dat ze zal begeleid worden om haar concentratievermogen op te krikken. Als het nodig blijkt, zal ze dan ook in het secundair nog eens getest worden om te bepalen of ze extra begeleiding nodig heeft.

Marie is zelf ook blij dat ze zo’n goede punten behaald heeft. Ze weet ook dat rekenen een probleem is (en misschien blijft) en ze beseft dat we daar harder moeten oefenen dan sommige andere kinderen. Maar al bij al vind ik dat ze enorm gegroeid is in vergelijking met het begin van het schooljaar. OK, toegegeven, ze is een speelvogel en zal altijd sneller afgeleid zijn dan haar klasgenootjes die bijna 1 jaar ouder zijn (bvb: Marie werd geboren op 15 december en Robin vierde haar 1ste verjaardag op 3 januari!). Maar ze weet nu wel wanneer het speelmoment gedaan is en er serieus moet gewerkt worden – soms tot haar grote spijt!

Flink gewerkt mijn grote meid! Nu eerst een paar heerlijke weken vakantie … nog 13 nachten slapen en we vertrekken naar Mallorca! En dan op naar het tweede leerjaar. En broer op naar de eerste kleuterklas (bij Allerheiligen). Amai, het gaat toch snel he?

Eén reactie to “Marie is geslaagd!”

  1. Cindy 2 Jul 09 bij 5:41 pm #

    Proficiat Marie met de goeie punten! Geniet in Mallorca! Tot in augustus!

Geef een reactie

