Desperate Housewife

8 Apr

Een carrière als voltijdse huismoeder is niks voor mij. Alhoewel ik er echt van geniet om met mijn kids bezig te zijn en hen te vertroetelen, snak ik soms toch naar volwassen gesprekken en intellectuele uitdagingen (na overdosissen Het Paard van Sinterklaas, Mega Mindy, Ketnet in het algemeen, boetseerklei op de vloer, speelgoed in mijn bed, vuile was in de verkleedkoffer, enzoverder).

En als ik dan eens beslis om te gaan ‘start to runnen’ en elke dinsdag en donderdag ocharme 1 uurtje weg mag, staat er een 6-jarige te huilen aan de deur dat ik toch altijd weg  ben en waarom papa nooit eens weggaat (terwijl die eigenlijk elke zaterdag en/of zondagvoormiddag al gaat fietsen). Grrrrr!!!!!

Ik snak – na ocharme 1 week werkloos geweest te zijn – al naar een nieuwe job . Eigenlijk niet … Eigenlijk snak ik naar een paar dagen echte rust. Om dan de dingen die ik echt graag wil doen te doen:

  • Een Dr. House seizoen 4 marathon
  • Mijn ‘er is een bom gevallen en de schade is aanzienlijk’ rommelkelder opruimen
  • Bloemetjes zaaien in de tuin
  • Alle vergeten boeken waar ik de eerste 4 pagina’s ooit gelezen heb en dan wegens tijdsgebrek ergens heb neergelegd uitlezen
  • Alle foto’s vanaf Marie haar eerste verjaardag uitprinten en in albums steken – of mooie fotoboeken maken
  • Uitslapen
  • Uitslapen
  • Uitslapen
  • Een warm lavendelbadje nemen

Marc heeft me vorig jaar voor mijn moederdag een bon gegeven. Een zelfgeschreven bon voor een ‘verwenweekend’. Hij ging in dat weekend alles doen: koken, opruimen, poetsen, voor de kinderen zorgen. En ik mocht relaxen en doen wat ik wilde.

Die bon ligt ergens heel achteraan in de lade van mijn kastje in de slaapkamer. En hij is nog niet opgenomen.

Wanneer is het ook al weer moederdag? Het tweede weekend van mei zeker?

Tsssss!!!!!!

Eén reactie to “Desperate Housewife”

  1. Inge 8 Apr 09 bij 7:13 pm #

    Amai, nu al vervelen! Hahaha, geniet maar eventjes van je gezinnetje, en na de vakantie; jobhunten!

Geef een reactie

