Hotel Virga Jesse

3 Mrt

Moest ik nu in Mallorca zitten zou ik een kaartje schrijven à la: “Het is hier heel leuk, lekker warm en zonnig weer, voortreffelijk eten. We amuseren ons”.

Maar ik zit niet in Mallorca. Marie en ik logeren in Hotel Virga Jesse. Voor de niet-Limburgers onder ons: het Virga Jesse-ziekenhuis in Hasselt. Gisterenavond – na de 16de keer overgegeven te hebben – belde ik naar de huisarts en die vond het toch beter om naar Spoed te rijden. Geen moment te vroeg blijkbaar want Marie’s urine zat al vol acetone, een indicator dat ze al behoorlijk uitgedroogd was. Het verdict: een virale of bacteriële infectie. Zolang er niks ingaat, komt er ook niks uit maar alle kleine beetjes vocht kwamen er systematisch weer uit. Op Spoed werd ze onderzocht, gewogen (ze weegt nu 19.6 kg – een lichtgewicht voor haar leeftijd) en werd er een baxter aangehangen. Ze heeft helemaal niet geweend tijdens het prikken!

De nacht duurde lang en veel geslapen hebben we niet. Omdat ze in de holte van haar elleboog geprikt hebben, moest haar arm stijf gehouden worden door middel van zo’n plankje. Ze kon haar arm dus niet buigen en dat werd na een tijdje heel pijnlijk. En probeer je gemak maar eens te vinden als je zo stijfjes moet blijven liggen! Ik zag de wijzers op de klok voorbijkruipen … En dan telkens als ik weer eventjes wegdoezelde, kwam de nachtverpleegster haar infuus controleren. Tja die mensen doen hun werk (en heel goed) maar rustige nachten heb je niet in een ziekenhuis.

Vandaag voelt ze zich al iets beter, het infuus doet zijn werk. Ze heeft deze middag al een paar lepeltjes soep gegeten en wat muizenhapjes groenten. Die zijn er in gebleven, hopelijk wil ze deze avond wat meer eten.

Een virale of bacteriële buikgriep is helaas besmettelijk, dus we proberen kleine broer zoveel mogelijk af te schermen. Als hij toch zou besmet zijn, kan het goed zijn dat we hier volgend weekend weer op logement mogen komen want de incubatietijd is 1 week.

Spijtig dat je hier zo geen mooi zeezicht hebt als in Mallorca …

2 Reacties to “Hotel Virga Jesse”

  1. Inge 3 Mrt 09 bij 5:23 pm #

    Sterkte! Is er draadloos internet tegenwoordig in het VJZ ? Of werd je even afgelost?

  2. sabine2302 4 Mrt 09 bij 12:46 pm #

    Yep, VJ heeft nu ook draadloos internet. Daarmee …

    Ik ben nu thuis even gaan verder werken en Marc belde me net dat Marie deze namiddag naar huis mag. Joepie!

Geef een reactie

