Hoe gaat het met ons?

29 Jan

Redelijk goed, dank u.

Vorige week was ons huisje ‘besmet’ met allerhande vieze beestjes. Eerst kwam de griep langs bij mij en zorgde voor hoofdpijn, keelpijn en algemene vermoeidheid (zeg maar het ‘de-winter-duurt-veel-te-lang’ syndroom). Dinsdagavond begon Kamiel dan zijn strijd tegen de buikgriep: een nachtje pyjama’s en lakens verschonen afgewisseld met driftbuien omdat hij niet meer mocht drinken van mij. Donderdagavond besloot de buikgriep dan ook bij mij toe te slaan en liep ik sprintjes van ons bed naar het toilet. Vrijdag was een herstel-dag en vanaf zaterdag ging het al veel beter met ons allemaal.

Marie en Marc bleven tot nu toe gespaard en ik hou hier nu hout vast om dat zo te houden. Hopelijk neemt de komende vrieskou zijn taak serieus en maakt die een einde aan een hele hoop bacteriën. Van mij mag het de volgende 4 weken goed vriezen, wij zullen het binnen wel lekker warm stoken (de mazouttank is vorige maand gevuld dus we kunnen er weer efkes tegen).

Maandag vierde Marc zijn 39ste verjaardag – yep, 1 year to go … – maar we startten het feestje al in het weekend. Zaterdagnamiddag gingen Marie en ik kadootjes kopen en zaterdagavond besloot ze dan maar ineens te verklappen wat we eigenlijk gekocht hadden. We waren namelijk naar een schoonheidsinstituut gereden om een bon voor het saunacomplex te kopen. In het instituut moesten we nogal lang wachten vooraleer de mevrouw bij ons kwam om ons te helpen. En natuurlijk moest Marie dat even melden bij papa: ‘Ja en wij stonden daar maar te wachten bij Vanessa en die kwam maar niet!’. Papa kent Vanessa ook en wist daarmee stante pede wat hij de dag erna ging krijgen. Dju … Al een geluk dat ze niks verklapte over het andere kadootje dat we in de Delhaize gekocht hadden: een 1.5-liter fles Duvel met een gratis glas erbij!

Zondagvoormiddag genoten we dan van een gezellige gezinsbrunch. ’s Namiddags kwamen moeke en ake en maakten we een wandeling aan het meer. ’s Avonds nog een snelle hap in de Nieuwe Haan en dan was het tijd om de kadootjes af te geven. Needless to say dat Marc heel tevreden was met zijn Duvel en zijn bon. Misschien nog meer met de Duvel … 😉

Morgen heb ik een dagje verlof genomen. Het belooft mooi weer te worden en ik denk dat ik met de kinderen een wandeling ga maken. Beetje frisse lucht opsnuiven!

Geef een reactie

