Mijn

18 Nov

‘Mijn’

‘Mijn mijn’

‘Miiiijjjjjn’

Hij heeft weer bijgeleerd, onze flinkerd. De ganse dag door gaat het van: ‘mijn tut’, ‘mijn paat’, ‘mijn mama’, ‘mijn zjas (jas)’.

Hij gebruikt ‘mijn’ ook om zich te verdedigen in zijn dagelijkse strijd met zijn grote zus. Telkens Marie iets van hem afpakt, roept hij heel hard ‘mijn’ en dan weten de toesnellende mama of papa al dat ze Marie tot de orde moeten roepen.

Naast ‘neen’, gaat die ‘mijn’ dus de eerstkomende weken heel veel gebruikt worden. Tot hij weer iets anders leert. Hopelijk iets in de aard van ‘mooi’ of ‘braaf’.

Geef een reactie

