Hoor wie klopt daar kinderen …

18 Nov

Eventjes waarschuwen: onderstaande tekst is niet geschikt voor kinderen die nog heel goedgelovig zijn … als jullie snappen wat ik bedoel?

Hij komt, hij komt, die lieve goede Sint … En ja hoor, gisterenavond placeerde Marie triomfantelijk haar laars en Kamiel zijn schoen op de lege plaats in de living waar ooit een haard moet komen. Wortels en suikerklontjes in de schoenen en met een uitleg van hier tot Spanje kreeg Kamiel te horen waarom die suikerklontjes in zijn schoen moesten blijven steken en hij ze niet mocht opeten: de Sint ging komen en hij ging iets in hun schoen leggen. Als beloning. Omdat ze zo braaf geweest waren … NOT!

Maar ja, kindjes slapen en daar stond mama he. Geen Sinterklaassnoep in huis … Met de wijze woorden van diëtiste Chris Knockaert (die onlangs in Marie’s school een voordracht gaf over gezond eten) in het achterhoofd, heb ik me richting fruitschaal gedraaid en 2 mooie mandarijnen uitgezocht. En die parmantig in hun schoen gedropt. Natuurlijk voelde ik me schuldig over dat gezond snoepgoed want ik kon me Marie haar beteuterd gezicht al voorstellen als al dat jonge geweld ’s morgens op de speelplaats begint op te scheppen over de bergen snoepgoed die ze gekregen hebben. Dus heb ik boven op die mandarijnen ook nog een ‘kersensnoepje’ gelegd – nadat ik toch efkes had nagedacht of ze die kersensnoepjes al zien liggen had in de kast of niet.

Tja, you need to keep the magic going …

Naast het snoepgoed moet ik natuurlijk ook nog speelgoed-aankopen gaan doen. En dat blijkt ook nog niet zo gemakkelijk. Ik zou één van de volgende dagen alles moeten gaan kopen maar Marie heeft nog niet beslist wat ze eigenlijk wil. De Mega Mindy walkie-talkie of niet? De Tinkerbell DVD of toch maar Het Paard van Sinterklaas? Miserie miserie zou Fernand Costermans (de Kampioenen) zeggen.

Maar ja, als ze nog dikwijls stout is, is mijn probleem van de baan he. Moet ik niks kopen.

‘Toute mama’ zou Kamiel zeggen …

2 Reacties to “Hoor wie klopt daar kinderen …”

  1. Els 18 Nov 08 bij 11:05 pm #

    Zou het hier opvallen als die Mega Mindy walkie talkie plots van eigenaar verwisselt?
    Sinds vorig jaar december heeft die al aardig wat stof verzameld… Je moet immers met twee zijn om ermee te spelen en zolang broerlief het concept van knopje indrukken = spreken nog niet tot in de finesses beheerst, is de lol er snel vanaf. We bewaren hem in elk geval voor ongetwijfeld betere tijden of nuttigere bestedingen. (ik van in de hangmat naar de echtgenoot: één wit wijtje aub!… ook NOT!)

  2. Els 18 Nov 08 bij 11:07 pm #

    n

Geef een reactie

