Het leven zoals het is …

29 Sep

Het is zo’n beetje komkommertijd in ons gezinnetje: nothing much happening right now. Maar om mijn trouw lezerspubliek niet kwijt te raken probeer ik toch iets uit mijn … toetsenbord te zuigen.

De flinke dochter is heel flink op school. Ze begint nu ook al spontaan woordjes te lezen: gisteren las ze wonderwel LIP en met een beetje hulp ook TON op de fles Lipton Ice Tea Light (en geen dank Lipton voor de gratis reclame). En gisterenavond wilde ze persé een Plop-boekje voorlezen aan Kamiel. Picture this: mama in het midden op Marie’s bed, Marie aan één kant en Kamiel zowat overal op het bed. Marie die dus met volle overtuiging probeert het eerste zinnetje in ‘Plop en het kabouterfeest’ te lezen en Kamiel die daar telkens tussenvlamt met ‘Pop, Pop, Pop!’. Het kind gaf het ontmoedigd op na 2 woordjes met ‘Ik vind het toch nog een beetje moeilijk hoor mama’. Ik heb haar efkes uitgelegd dat zelfs de beste lezers nog moeite hebben met sommige Plop-boekjes 🙂

Dat brengt me dus bij de flinke zoon. Kamiel vliegt door het leven. Hij is – in tegenstelling tot zijn zus – van niks bang (alhoewel, als Ake een beetje te fel ‘boeh’ speelt met hem dan komt hij zo een beetje met zijn vingertje schudden om te zeggen dat het genoeg is …). Hij loopt, springt, valt, botst en staat weer recht zonder commentaar. Als het echt erg is begint hij stevig te huilen, laat zich troosten, kijkt even rond wie er nog interesse toont, begint weer te huilen en laat zich nog eens fijntjes troosten. Charming!

Gisteren gingen we naar de ontbijtdag van de Dienst Onthaalgezinnen. Leuk, gezellig en vooral: lekker! En gezond … Tante Bien was er ook en toen we naar huis gingen zeg ik ‘Geef tante Bien maar een kusje’ en wat zei Kamiel? ‘Tabien’! Iedereen had het gehoord. Flink he? Allez, ik weet dat er nu 2 personen in tranen voor het scherm zitten – sorry moeke en meter maar jullie komen ook nog aan de beurt hoor. Moet ik er nog bij vermelden dat tante Bien heel fier was? Hopelijk zijn we later ook nog zo blij als hij zijn Franse vocabulaire aan’t oefenen is …

Verder dus weinig te vertellen. Hopelijk laat het weer ons toe om volgende zondag naar de Efteling te gaan en dan volgen er zeker foto’s.

Eén reactie to “Het leven zoals het is …”

  1. Els 29 Sep 08 bij 6:58 pm #

    Voor je het weet leest Marie Kamiel voor bij het slapengaan! Behoorlijk vertederend.

    Wij zijn de 21ste september naar de Efteling geweest. Om 10 u daar en gebleven tot sluiting – veel te snel om, zo’n dagje.

Geef een reactie

