De nieuwe man

10 Sep

De nieuwe man: iedereen heeft er zo zijn eigen definitie van. Bij mij komt het er op neer dat mijn man (Marc dus) helpt in het huishouden, zich bezighoudt met onze kinderen en af en toe mij ook eens een moment van rust en ontspanning gunt.

Qua uiterlijk ben ik nogal gemakkelijk: liefst fris gewassen, tanden gepoetst, geschoren en haartjes netjes geknipt. Verder moet het niet gaan – ik zal Marc toch nooit in een maatpak naar het werk kunnen sturen, hoe graag ik dat ook zou willen.

Marc is 38. Daar kun je nog weinig aan veranderen (en wie dat na 11 jaar huwelijk nog altijd zou willen proberen verklaar ik zot). Maar mijn flinke zoon is net geen 18 maanden. Daar zou ik toch nog iets aan te zeggen hebben, niet?

Niet dus. Deze morgen wilde mijn nieuwe man(netje) persé lippenstift! En niet zomaar een rood kleurtje hoor. Neeeeeeee, hij wilde de glitter-gloss van l’Oréal! En om het nog erger te maken stond hij zichzelf daarna fier te bewonderen voor de spiegel…

Moet ik me zorgen maken? Zijn definitie van nieuwe man gaat meer de richting van metrosexuele vent uit … Een fase in zijn jonge leven? Of een definitieve richting? Ik weet het niet …

Ik weet wel dat ik deze avond alle poppen, buggy’s en ander meisjesspeelgoed ga verstoppen.

2 Reacties to “De nieuwe man”

  1. Els 10 Sep 08 bij 9:58 pm #

    Just go with the flow… Mama lippenstift, zoon ook. Mama poederborstel, zoon ook.
    Tot hij op de dorpskermis plots een plastic AK47 kiest, dan weet je dat de volgende fase is aangebroken.

  2. sophie 11 Sep 08 bij 4:02 pm #

    Wij waren zondag in een speelgoedwinkel en we dachten Jules mag eens kiezen welk speelgoed hij wil. En komt hij daar met de meest roze poppenbuggy aangereden …. nieuwe man? of wat moeten we hier van denken 🙂

Geef een reactie

